Top دیابت نوزاد Secrets

Wiki Article

به ‌مرور زمان با بالاتر رفتن مقاومت به انسولین، با فرسودگی سلول‌های بتا پانکراس مواجه می‌شویم و لوزالمعده کم‌کم از کار افتاده شده و نمی‌تواند انسولین کافی برای مقابله با مقاومت سلول‌ها تولید کند.

آیا متفورمین بهترین داروی دیابت ۲ است؟ برای مصرف کم عارضه‌ترین دارو با متخصص دیابت مشورت کن.

دیابت نوع دو بیشتر در بزرگسالان رواج دارد و کودکان بیشتر به دیابت نوع ۱ مبتلا می‌شوند. هرچند که تغییر عادات زندگی در دهه اخیر باعث پایین آمدن سن ابتلا به این بیماری شده است و شاهد دیابت در کودکان هم هستیم.

علائم 

یادگیری در مورد رژیم غذایی سالم دیابت (رژیم کم گلیسمی) می تواند مکان خوبی برای شروع باشد.

عدم درمان این بیماری که به آن دیابت بزرگسالان هم می‌گویند باعث بروز مشکلات و بیماری‌هایی مثل بیماری قلبی، کلیوی و سکته می‌شود. بهترین راهکار کنترل بیماری به ‌واسطه تغییر سبک زندگی، مصرف دارو و یا انسولین و چکاپ‌های دوره‌ای منظم است.

زمانی که بدن بیمار دیابت نوع دو مقاومت انسولینی پیدا می‌کند، سلول‌ها انرژی مورد نیازشان را از قند خون به ‌دست نمی‌آورند و بدن سراغ تجزیه چربی برای تامین سوخت‌وسازش می‌رود که نتیجه آن همان لاغری و کاهش وزن بی‌دلیل خواهد بود که از علائم دیابت نوع دو محسوب می‌شود.

click here صفحه سیاست انتشار مقالات انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ بروزرسانی: ۱۴۰۳/۰۵/۰۳ ۳۳ نظر آنچه در این مقاله می‌خوانید دیابت نوع ۲ شایع‌ترین نوع دیابت است که معمولا در بزرگسالی و غالبا در نتیجه سبک زندگی اشتباه ایجاد می‌شود.

در واقع بدن برای انجام فعالیت‌ها و تامین سوخت‌وسازش به قند نیاز دارد، اما در مبتلایان به دیابت شیرین غیروابسته به انسولین، بدن کربوهیدرات را از غذا جدا و آن را به قند تبدیل می‌کند.

آزمایش قند رندوم یا تصادفی آزمایشی است که در هر ساعتی از روز می‌تواند انجام شود.

در بالا هم اشاره کردیم که دیابت نوع دو بیشتر در افراد بالای ۴۰-۴۵ سال مشاهده می‌شود، اما متاسفانه امروزه در اثر تغییرات سبک زندگی انسان‌ها شاهد افزایش میزان بروز این دیابت شیرین در کودکان، نوجوانان و جوانان هستیم. هرچقدر میزان شیوع چاقی در جوانان بالاتر برود احتمال ابتلا به دیابت نوع دو هم بیشتر می‌شود.

میگرن سردردی شدید است که می‌تواند بصورت ضربه و تپش در سر رخ‌دهد و ممکن‌است باعث، حالت تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا شود.

از جمله خدمات پزشکی ارائه شده در مطب عبارتند از: معاینات دوره‌ای کودکان، پایش دوره ای رشد فیزیکی و تکامل کودکان، درمان انواع بیماری های عفونی،گوارشی و تنفسی در کودکان و نوجوانان_ مشاوره تغذیه، آموزش و مراقبت های دوره ای نوزادان نارس، پایش و درمان کلیه مشکلات دوره ای نوزادی، ارزیابی دوره‌ای توانایی های ذهنی و جسمی کودکان

نتیجه این اتفاق، تکرر ادرار خواهد بود. تکرر ادرار گاهی تا حدی می‌رسد که فرد دیابتی مجبور است چهار تا هفت بار یا بیشتر در طول روز دفع ادرار داشته باشد.

Report this wiki page